parallax background

4 tips om gezonder te vergaderen

oktober 25, 2018
focus tijden vergaderen
Hoe blijf je gefocust tijdens het vergaderen ?
oktober 12, 2018
Samenwerking Het Wisselspoor & Fores Huisdeurwaarders
Samenwerking Het Wisselspoor en Fores Huisdeurwaarders
december 18, 2018
 

4 tips om gezonder te vergaderen


De gezondheidstrend is overal om ons heen merkbaar. Diëten, superfoods, bootcamps, fitlife. Dit zijn een maar aantal van de velen kreten die wij om ons heen horen. Het is goed om te zien dat mensen bezig zijn met hun gezondheid. Ook al houdt niet iedereen het vol, het bewustzijn is er! Ook in de vergaderruimte zijn er een aantal gezonde dingen, zowel op het gebied van voedsel en beweging, die je kunt doen om het meeste uit je vergadering te halen.

1. Breinvoedsel

Een aantal soorten voeding hebben een positief effect op het concentratievermogen. Dit kun je wel gebruiken tijdens het vergaderen. Enkele specifieke voedingsartikelen die helpen: rauwe chocolade, noten en zaden, volkoren brood/crackers (voor energie), spinazie (net als popey) en vette vis. Denk hierbij aan haring of makreel. Afhankelijk van het tijstip waarop je in de vergaderruimte moet zijn, kun je deze voeding betrekken bij je onbijt, lunch of diner.

2. Laat het water stromen

Koffie is erg populair in de vergaderruimte maar we drinken er gedurende de dag eigenlijk al meer dan genoeg van. Zorg dat de deelnemers aan de vergadering gehydrateerd blijven en zorg dat er voldoende karaffen water in de ruimte staan.

3. Beweeg voldoende

Beweging is erg belangrijk. Van stilzitten hopen je afvalstoffen op en verlies je uiteindelijk je focus. Zorg dus voor voldoende pauzes en blijf dan zeker niet zitten maar loop wat rond! Dit voelt goed als je al een tijdje gezeten hebt.

4. Hou het licht

Wanneer je overdag vergadert kan het zijn dat er een lunchpauze tussen zit. Meestal staat er dan een lekker luchbuffet voor je klaar. Probeer je hier niet helemaal vol te proppen en hou het licht. Eet voldoende om je energie op pijl te houden maar zorg niet dat je overvol zit, hoe aantrekelijk het eten ook is. Wanneer je met een vol gevoel aanschuift aan de vergadertafel is je lichaam volop bezig met vebranden van al dat voedsel en dit voelt niet aangenaam. Je goed concentreren lukt dan ook vaak niet. Kortom, je wilt niet met het "uitbuik" gevoel aanschuiven aan de vergadertafel.

Dit waren kort wat tips op het gebied van gezondheid die je kunt toepassen tijdens of ter voorbereiding van een vergadering. Wanneer je de vergadering op een externe locatie host, houdt de locatie vaak wel rekening met een aantal van deze tips.

 
1
Hallo Hallo

Stel hier al je vragen en wij zullen ze spoedig beantwoorden
Powered by